رانندگی نشان شخصیت اجتماعی یک جامعه و حرفه شرافتمندانه ای می باشد و چون صنعت حمل و نقل درون شهری بویژه تاکسیرانی ،یکی از مولفه های توسعه شهری محسوب می شود بنابراین اخلاق حرفه ای ایجاب میکند که رانندگان محترم تاکسی عضوی از این خانواده ی بزرگ ، برای تسریع در روند توسعه ، به الزامات آن نیز پایبند باشند که برخی الزامات آن عبارت است از:
-تاکسی برای دقایقی ، خانه سیار مسافر است که در آن ایشان میهمان و راننده محترم تاکسی میزبان میباشد پس هر آنچه قاعده ی مهمانپروریست ، بایستی بجا آورند. ازجمله ؛استقبال خوشآمد گویی ، خوش رویی ،ادب و احترام ، صبر و حوصله ،صمیمیت ، خویشتنداری و تامین جانی و آسایش و ...
-پایبندی به آئین نامه انضباطی سازمان تاکسیرانی اعم از ؛ پرهیز از ارایه خدمات دربستی و تک مسافری ، ضابطه مندی در محاسبه و دریافت کرایه ، پوشش مناسب عرف ، پاکیزگی و آراستگی داخل تاکسی ، استفاده نکردن از دخانیات و موسیقی های غیر مجاز در داخل تاکسی.
-پایبندی بر اخلاق و شرافت حرفه ای و رعایت شئونات اسلامی و ارزشهای انسانی.
-پایبندی به اصل رضایتمندی مسافر.
-امانتداری یا حفظ و رساندن اموال و اشیاء بجا مانده از مسافر در تاکسی به صاحبش
-مراعات حال عموم در استفاده کردن از بوق در داخل شهر0
-سعه ی صدر در پاسخگویی به اعتراضات مسافرین 0
-راهنمائی و کمک به مسافرین میهمان نا آشنا به شهر 0
-رعایت قوانین راهنمائی و رانندگی بویژه سوار و پیاده نمودن مسافر در محل های مجاز توقف
-احترام به حقوق همکاران .همچون؛ رعایت نوبت در ایستگاه ها و سوار نمودن مسافر در محل ایستگاه های مشخص شده
تجهیز خودرو به سیستم گرمایش و سرمایش و ارائه خدمات بیش از بیش به مسافرین در فصل های زمستان و تابستان0
در اولویت قرار دادن نابینایان ، بیماران و افراد مسن در ارائه خدمات .
پایبندی به مصوباتی که از سوی سازمان حمل و نقل به مورد اجرا گذاشته میشود0
تمامی حقوق این سایت متعلق به اداره تاکسی رانی آبیک می باشد طراحی توسط تیم فپرا